sobota, 19 lutego 2011

Na co zwracać uwagę przed podjęciem decyzji kredytowej.

Wielu z nas patrzy tylko aby jak  najtaniej kupić usługę bankową jaką jest kredyt mieszkaniowy, aby rata była jak najniższa . Nie zraca uwagi na ukryte dodatkowe koszty jakimi będziemy obarczeni w późniejszych latach, nie patrzymy jaki calkowity koszt będzie miał nasz kredyt, i bardzo źle, bo potem klniemy na czym świat stoi. Więc na zwracać uwagę w ofertach banków?. Ja zwracałem uwagę nakilka rzeczy wg mnie bardzo ważnych:
  • czy będę mógł spłacić kredyt wcześniej i jaki jest tego koszt(w niektórych bankach słono sobie każą płacić za tę usługę, a w niektórych robią to za darmo!!!),
  • czy mogę przewalutować kredyt i kiedy (jak wyżej + nie zawsze można kiedy byśmy chcieli),
  • jakie są dodatkowe opłaty(marża, prowizja, ubezpieczenia, ogólny koszt kredytu -ile w rzeczywistości będę musiał oddać),
  • Jaka jest różnica kosztów w kredytach w ratach równych i malejących i na ile lat się najbardziej opłaca (wg mnie najlepiej brać kredyt na ok max 25 lat ja mam na 20 w ratach malejących czyli najpierw spłacam kapitał a potem odsetki- w ratach równych jest odwrotnie i drożej. Nasi znajomi tak mają i spłacają, spłacają odsetki i mówią że kredyt się nie zmniejsza. W malejących na początku jest ciężko ale później to już leci i naprawdę kamień z serca jaki widać że kredyt rzeczywiście topnieje),
  • jeśli są ubezpieczenia to czy przez cały okres kredytowania(okazuje się że w niektórych bankach tylko przez jakiś okres, później można znich zrezygnować) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz